Екологічне будівництво
Екологічне маркування «Зелена Зірка» виділяє лідерів галузі і підтверджує, що вироблена продукція відповідає екологічним вимогам, безпечна для здоров’я людини, завдає мінімальне навантаженняна навколишнє середовище і має переваги на ринку екологічного будівництва. Яка продукція може бути маркована? Добровільне екомаркування доступне для цілого ряду будівельних матеріалів: підлогових покриттів (лінолеум, ламінат, паркет), теплоізоляції, гіпсокартону, листового скла, сухих будівельних…
Екологічне маркування «Зелена Зірка» виділяє лідерів галузі і підтверджує, що вироблена продукція відповідає екологічним вимогам, безпечна для здоров’я людини, завдає мінімальне навантаженняна навколишнє середовище і має переваги на ринку екологічного будівництва.
Яка продукція може бути маркована?
Добровільне екомаркування доступне для цілого ряду будівельних матеріалів: підлогових покриттів (лінолеум, ламінат, паркет), теплоізоляції, гіпсокартону, листового скла, сухих будівельних сумішей, ПВХ-профілів.
Основні критерії оцінки екологічності:
Сировина
- Безпека при видобутку сировини, наприклад, відкритим способом: ефективність видобутку, вплив на підземні і поверхневі води, повітря, рівень шуму при вибухових роботах, вплив на ландшафт, методи його відновлення після вироблення кар’єрів.
- Якість сировини: наявність чітких вимог (внутрішній регламент), паспорта безпеки на сировинні компоненти.
Готова продукція
- Споживчі властивості товару: енергоефективність, звукоізоляція, гарантійний термін використання (довговічність).
- Екологічні характеристики продукту: аналіз рецептури на вміст небезпечних для навколишнього середовища і людини речовин (канцерогенних, мутагенних, токсичних), заборона на утримання в рецептурі важких металів, обмеження на типи використовуваних інгібіторів горіння, лабораторні випробування продукту.
Виробництво продукції
- Дотримання природоохоронного законодавства, виконання нормативів.
- Зниження негативного впливу на навколишнє середовище на етапах виробництва: ресурсозбереження (енергоефективність, мінімізація відходів, повернення відходів у виробництво, використання вторинної сировини), моніторинг і прагнення до зниження питомої кількості викидів, скидів і відходів, система екологічного менеджменту або її елементи, включаючи екологічну політику підприємства та план природоохоронних заходів.
Транспортування продукції
- Транспортування продукції повинно здійснюватися оптимальними оптовими партіями по системі оптимальних маршрутів, зменшуючи обсяги спалювання палива і викидів шкідливих речовин в атмосферу.
Упаковка продукції
- Повинна складатися з матеріалів, що підлягають утилізації.
- Мінімізація кількості пакувальних матеріалів, в тому числі упаковки від сировинних компонентів.
- Етикетка повинна інформувати про екологічні та експлуатаційні характеристики, повинна додаватися інструкція по правильному встановленню, експлуатації, можливості утилізації продукту і упаковки.
Стимули впровадження еко-стандартів і сертифікації будівельних матеріалів.
Економічні вигоди:
- Скорочення споживання ресурсів, кількості відходів, що утворюються, транспортних витрат, екологічних ризиків
Підвищення конкурентоспроможності:
- Виділення з групи аналогічної продукції, позиціонування продукції як екологічної.
- Достовірне підтвердження високої якості продукції та її безпеки для здоров’я людини і навколишнього середовища.
Репутація, імідж, брендинг:
- Позиціонування компанії як соціально і ековідповідальної.
- Зміцнення внутрішньої корпоративної культури.