Екологічна електроніка
Добровільне екомаркування «Зелена Зірка» виділяє лідерів галузі і підтверджує, що електронна продукція відповідає екологічним вимогам і безпечна для здоров’я людини і навколишнього середовища. Актуальність екомаркування електроніки посилюється тим, що сьогодні на законодавчому рівні в цієї галузі не врегульоване використання виробниками небезпечних речовин. Не перевіряється рівень електромагнітного випромінювання, поза увагою залишаються і інші важливі екологічні аспекти….
Добровільне екомаркування «Зелена Зірка» виділяє лідерів галузі і підтверджує, що електронна продукція відповідає екологічним вимогам і безпечна для здоров’я людини і навколишнього середовища.
Актуальність екомаркування електроніки посилюється тим, що сьогодні на законодавчому рівні в цієї галузі не врегульоване використання виробниками небезпечних речовин. Не перевіряється рівень електромагнітного випромінювання, поза увагою залишаються і інші важливі екологічні аспекти.
Тому екомаркування не тільки зміцнить довіру до продукції, а й, привертаючи увагу споживачів до екологічних аспектів, сприятимуть формуванню ринку екологічно безпечної електроніки, витіснення низькоякісної і нелегальної продукції і, звичайно, зниження впливу на навколишнє середовище.
Яка продукція може бути сертифікована?
Екологічну сертифікацію можуть пройти виробники мобільних телефонів, ноутбуків і планшетних комп’ютерів. Основні критерії оцінки екологічності містять вимоги до всіх стадій життєвого циклу продукції:
- Дотримання природоохоронного законодавства (викиди, поводження з відходами, забезпечення безпеки праці).
- Дотримання чітких вимог до якості і екологічної безпеки сировини.
- Забезпечення електромагнітної безпеки при використанні пристроїв.
- Відсутність в продукції канцерогенних, мутагенних, токсичних речовин, важких металів (свинець, ртуть, кадмій, шестивалентний хром) тощо.
- Низький рівень емісії нікелю з поверхні продукції.
- Наявність на підприємстві системи екологічного менеджменту, включаючи екологічну політику, план природоохоронних заходів, навчання персоналу
- Зниження кількості відходів, передача більшої частини відходів виробництва на переробку або повторне використання.
- Організація збору у споживачів техніки, що знята з експлуатації, для грамотної переробки та утилізації.
- Пакувальні матеріали повинні на 100% складатися з перероблених матеріалів або такі, що легко розділити на складові частини для подальшої переробки.
Стимули створювати екологічну електроніку
- Конкуренція. Hi-tech стимулює виробників розвивати лінійки електронних пристроїв не тільки в напрямку розумної начинки і дизайну, а й екологічної безпеки, яка у всьому світі продовжує зміцнюватися як базова цінність сучасного суспільства і бізнесу. У зелених закупівлях компаній і організацій все частіше серед звичайних користувачів переважними стають бренди з екоперевагами.
- Економія ресурсів – скорочення витрат. Раціональне використання ресурсів і грамотне поводження з відходами, налагоджене на виробництві, дозволяє скорочувати підприємству виробничі витрати.
- Екологічний імідж. Екомаркування – це додаткова маркетингова перевага в умовах посиленої світової тенденції екологічного та здорового способу життя. Компанія може просувати свій бренд як соціально та екологічно відповідальний, підвищуючи інтерес і довіру споживачів та ЗМІ до своєї продукції і діяльності. Разом з цікавістю і довірою зростають продажі.
Якщо Ваша продукція не відповідає вимогам екомаркування «Зелена Зірка», то ви можете виступити ініціатором розробки нового стандарту, відмінність якого буде вказана в екологічному сертифікаті у разі його надання. Новий стандарт пройде оцінювання за участю галузевих експертів.
Процедура сертифікації включає в себе:
- Випробування продукції за розширеним переліком показників.
- Аудит документації.
- Інспекцію виробництва.