Депутати задумали запровадити небезпечний фактор в систему охорони здоров’я: аналіз законопроекту

Підприємства, що працюють з небезпечним фактором, повинні проходити реєстрацію. У законопроекті №4142 “Про систему громадського здоров’я”, який пройшов перше читання в лютому 2021 року однієї з норм вводять поняття небезпечного фактора і дозвільної системи для нього. Йдеться про законопроект, пов’язаний з екологічними питаннями №4167 щодо регулювання промислового забруднення та законопроекті №3091 “Про державний екологічний контроль”….

Підприємства, що працюють з небезпечним фактором, повинні проходити реєстрацію.

У законопроекті №4142 “Про систему громадського здоров’я”, який пройшов перше читання в лютому 2021 року однієї з норм вводять поняття небезпечного фактора і дозвільної системи для нього.

Йдеться про законопроект, пов’язаний з екологічними питаннями №4167 щодо регулювання промислового забруднення та законопроекті №3091 “Про державний екологічний контроль”. Обидва ці законопроекти характеризує недостатнє опрацювання, вони не враховують українських реалій і містять ряд критично негативних норм, що містять потенційні загрози для національної безпеки України.

Заступник секретаря РНБО підкреслював: введення останніх жорстких екологічних вимог, що діють в ЄС, і повну відповідність європейським НДТМ не передбачено в Угоді про асоціацію.

Країни ЄС встановлювали різні виключення і відхилення від НДТМ, орієнтуючись на економічну доцільність, з урахуванням стану промисловості. Тому Україна теж не повинна повністю копіювати європейські нормативи, встановлюючи їх безумовну обов’язковість для українських підприємств. Законотворчі ініціативи депутатів Верховної Ради, які створюють надмірно зарегульовану бюрократичну середу, яка негативно впливає на роботу промисловості, не обмежуються екологічними питаннями.

Додаткове регулювання промисловості планується вводити також в галузі охорони здоров’я. У проекті закону №4142 також подібно до того, що пропонується в законопроекті №4167, спостерігаються спроби ввести надмірне регулювання промисловості. Так, в розділі законопроекту VI Державне регулювання та контроль у сфері захисту здоров’я і санітарно-епідеміологічного благополуччя вводиться ще одна дозвільна система – введення реєстрації небезпечного фактора (небезпечний фактор – будь-який хімічний, фізичний, біологічний чинник, здійснює або за певних умов може мати шкідливий вплив на здоров’я людини). Передбачається введення ліцензування видів діяльності, що представляють потенційну небезпеку для здоров’я населення. Використання будь-якого небезпечного фактора допускається тільки за умови його державної реєстрації. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації небезпечного фактора приймається протягом 60 днів після надходження відповідних документів. Для будь-якого небезпечного фактора, присутнього в середовищі життєдіяльності людини, встановлюються науково обґрунтовані параметри безпеки – державні медико-санітарні нормативи і, в разі необхідності, державні медико-санітарні правила (регламенти) використання (застосування). Підприємства, що працюють з небезпечним фактором повинні проходити реєстрацію даного чинника, надавати встановлені законопроектом документи і відомості. За порушення вимог санітарного законодавства передбачено повне або часткове призупинення виробництва та / або обігу продукції, виконання робіт, надання послуг.
Загальним для законопроектів останнього часу є те, що під приводом турботи про екологію і здоров’я населення для промисловості вводяться вкрай надлишкові забюрократизовані заходи регулювання, дозвільні системи від яких залежить елементарна життєдіяльність підприємств, створюється додаткове навантаження на підприємства, їх конкурентоспроможність.

Схожі записи